κυλιομενο μενου

Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Εύλογα και αναπάντητα από το Υπουργείο τα ερωτήματα της κας Κατερίνας Αγγίσταλη



Κατερίνα Αγγίσταλη

αιρετό τακτικό μέλος στο ΠΥΣΔΕ Κιλκίς

6972167133

Ενημερωτικό 8ο


15 κωδικοποιημένα ερωτήματα σε σχέση με την εγκύκλιο των υποχρεωτικών μετατάξεων:

1. Πριν κλείσει η φετινή σχολική χρονιά, το Μάρτη, δόθηκε η δυνατότητα σε αυτές τις ειδικότητες που τώρα εμφανίζονται να πλεονάζουν, να μεταταχθούν εθελοντικά και με άλλη μοριοδότηση απ' αυτή των υποχρεωτικών μετατάξεων στην πρωτοβάθμια. Η διαδικασία αυτή, όπως φαίνεται, ακυρώνεται.
Το λογικό θα ήταν να μεταταχθούν αυτοί οι συνάδελφοι εθελοντικά, να γίνουν μετά οι γενικές μεταθέσεις στις τυχόν κενές θέσεις και στη συνέχεια να διαπιστωθούν κενά-πλεονάσματα. Εξάλλου, πριν καταγραφεί ο τελικός αριθμός συνταξιοδοτήσεων και πριν ψηφιστούν τα νέα ωρολόγια προγράμματα εκτοπίζονται χιλιάδες συνάδελφοι.

2. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα να δηλώσουμε δύο επιλογές, είτε δύο νομούς είτε δύο φορείς (Δ/νσεις-ΙΕΚ), είτε 1-1. Σε πανελλαδικό επίπεδο.
Πώς όμως θα γίνει η εξέταση των αιτήσεων; Σε επίπεδο νομού, περιφέρειας και μετά πανελλαδικά; Αν εξεταστούν όλες οι αιτήσεις σε πανελλαδικό επίπεδο, κινδυνεύουν άνθρωποι που είναι μέσα στην πόλη "πλεονάζοντες" (βλ. μεγάλα αστικα κέντρα) να μην βρουν θέση το Σεπτέμβρη, γιατί άλλοι με περισσότερα μόρια, κυρίως απ' τα μακρινά μέρη, θα έχουν πάρει αυτές τι θέσεις και αυτοί μπορεί να μετακινηθούν αλλού με τις υποχρεωτικές μετατάξεις ή μεταθέσεις.

3. Και μετά τις υποχρεωτικες μετατάξεις περισσεύουν πάλι περ. 1300, κυρίως γυμναστές. Πιθανώς κάποιοι απ' αυτούς θα καλύψουν λειτουργικά κενά το Σεπτέμβρη, οι υπόλοιποι;

4. Οι θέσεις που δίνονται είναι οργανικές; Μάλλον όχι, γιατί δεν αναφέρεται πουθενά. Πολλές απ' αυτές, κυρίως σε κάποιες ειδικότητες (ΠΕ07 και ΠΕ 19-20) είναι στα λεγόμενα ΕΑΕΠ, δηλ. στα δημοτικά με αναμορφωμένο πρόγραμμα. Αυτά έχουν χρηματοδότηση στο 85% απ' το εσπα μέχρι και το ΄15. Μετά τι θα γίνει; Ένα άλλο μέρος των θέσεων είναι στα ολοήμερα που και αυτά είναι άγνωστο πώς θα λειτουργήσουν, αν δηλ. ισχύουν οι αυστηρές τυπικές προυποθέσεις λειτουργίας τους το Σεπτέμβρη.

5. Αν αδειάσουν περιοχές, πώς θα καλυφθούν μετά τα κενά; Λογικά στους παραμεθόριους νομούς, που δίνουν και πολλά μόρια, θα υπάρξει φυγή. Άλλωστε,  η διαδικασία δίνει το δικαίωμα σε όλους της ειδικότητας που πλεονάζει, να κάνουν αίτηση κι όχι μόνο σε ένα συγκεκριμένο αριθμό ανά ΠΥΣΔΕ.


6. Ποιος είναι ο "πλεονάζων"; Είναι ένας καινοφανής όρος στην εκπαιδευτική νομοθεσία. Μέχρι τώρα ξέραμε τους υπεράριθμους που εντάσσονταν σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Ποιος είναι λοιπόν ο "πλεονάζων";
α. αυτοί που είναι στη διάθεση; β. αυτοί που είναι στη διάθεση κι έχουν τα λιγότερα μόρια; γ. οι υπεράριθμοι; δ. όλοι της ειδικότητας, ανεξάρτητα από οργανική, με βάση τα μόρια;
Πώς θα συμπληρωθεί ο αριθμός αν δεν γινουν αιτήσεις ή αν δεν συμπληρωθεί απλά το νούμερο; Από ποιους;

7. Όσοι δεν μεταταχθούν στις επιλογές τους, τι τύχη τους περιμένει; Παραμένουν στο ΠΥΣΔΕ ή μετακινούνται υποχρεωτικά σε ό,τι απομείνει; Μόνο όσοι κάνουν αίτηση θα μετακινηθούν υποχρεωτικά ή και οι υπόλοιποι της ειδικότητας; Με ποια κριτήρια και με ποια σειρά θα τοποθετηθούν και πού πανελλαδικά στα εναπομείναντα κενά;

8. Οι αριθμοί που έχουν δοθεί είναι εντελώς αυθαίρετοι και αναντίστοιχοι με τις θέσεις που δόθηκαν πριν στις εθελοντικές μετατάξεις και κατά τον υπόλογισμό των ΠΥΣΔΕ. Κάποιοι δ/ντές "προστάτεψαν" τους συναδέλφους μην δίνοντας τα νούμερα που υπήρχαν στο σύστημα του υπουργείου, κάποιοι όχι και γενικώς υπάρχουν πολλά λάθη και προχειρότητες, εννοείται χωρίς να ερωτηθούν τα ΠΥΣΔΕ και τα ΠΥΣΠΕ.

σημείωση: ο πρόσφατος μνημονιακός νόμος 4172, άρθρο 82, βάσει του οποίου γίνονται όλα αυτά, μιλάει για "ποσοτικό προσδιορισμό΄των πλεοναζόντων εκπαιδευτικών", γι' αυτό δεν υπάρχει ονομαστικός κατάλογος και υπάρχει όλη αυτή η ασάφεια σχετικά με το ποιοι μπορεί να είναι οι "πλεονάζοντες".

9. Υπάρχουν θέσεις και σε ΙΕΚ. Δεν διευκρινίζεται αν οι θέσεις είναι διοικητικές ή εκπαιδευτικές. Επίσης, αυτές οι θέσεις χαρακτηρίζονται προσωπαγείς, δηλ. αυτοί οι συνάδελφοι αν αλλάξει το καθεστώς εργασίας στα ΙΕΚ, θα είναι μετέωροι;

10. Αν δεν συμπληρωθεί ο αριθμός των υποχρεωτικών μετατάξεων, τι θα γίνει;

11. Γιατί δεν μετατάσσονται οι τεχνολόγοι που με βάση το νέο πρόγραμμα στο γυμνάσιο, ουσιαστικά καταργείται το μάθημά τους; (το αφήνει 2 ώρες αλλά σαν επιλογή ανάμεσα σε άλλα 5 αντικείμενα). Επίσης, γιατί δεν δεν δίνεται το δικαίωμα μετάταξης και σε άλλες ειδικότητες που "πλεονάζουν" ή και σε συναδέλφους που βγήκαν σε διαθεσιμότητα;

12. Γιατί οι θέσεις που δίνονται στις Δ/νσεις είναι καταμερισμένες ανά ειδικότητα;

13. Δεν πλεονάζουν γυμναστές και στην Α/θμια;

14. Πότε θα προλάβουν να ελέγξουν οι Δ/νσεις τα δηλωθέντα στοιχεία; Μέχρι 23 Αυγούστου θα πρέπει το Υπουργείο να δώσει λίστα με τους προς διαθεσιμότητα υπαλλήλους. Σε κάθε περίπτωση, πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία τόσο σημαντικών υπηρεσιακών μεταβολών για τόσες χιλιάδες συναδέλφους;

15. Το πιο σημαντικό: όλη η διαδικασία εντάσσεται σε μια λογική κινητικότητας αλά τρόικα και άρα θα ακολουθήσει και η διαθεσιμότητα όσων περισσέψουν;
 Συναδέλφισσες-οι,

εν ολίγοις, πρόκειται για τον απόλυτο αιφνιδιασμό και εμπαιγμό από τη μεριά του Υπουργείου. Φοβάμαι ότι οι όποιες διευκρινίσεις, ακόμη κι αν δοθούν τελικά, δεν θα καλύπτουν αυτά και τόσα άλλα ερωτήματα. Ατομικά ο καθένας σταθμίζοντας τα προσωπικά του δεδομένα ας αποφασίσει αν θα καταθέσει τη δήλωση σε μια τόσο διάτρητη διαδικασία αναλαμβάνοντας τα όποια ρίσκα.

Συνδικαλιστικά, ωστόσο, ως κλάδος δεν μένει άλλος δρόμος από τη συλλογική απάντηση στους συνολικούς σχεδιασμούς του Υπουργείου για απολύσεις και διαθεσιμότητες χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Συσπειρωνόμαστε στο Σωματείο μας, δυναμώνουμε τη φωνή μας μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις και αποφασίζουμε δημοκρατικά το σχέδιο δράσης μας σύμφωνα με την απόφαση του πρόσφατου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ για ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ και πολύμορφες δράσεις από Σεπτέμβρη.



ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ-ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ
 Υπεύθυνος του blog: Πολυχρονιάδης Γιώργος