κυλιομενο μενου

Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2015

Ποια σχέση έχουν οι βασκήσιμες γαίες με την εκπαίδευση..............



Π.Ε.Κ.
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Για μια δημιουργική συλλογικότητα
 25-11-2015

Προτάσεις για την Αντισταθμιστική Εκπαίδευση
και τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης 

            Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με τίτλο «ΒΟΣΚΗΣΙΜΕΣ ΓΑΙΕΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», η οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται στην “Αντισταθμιστική Εκπαίδευση” και στην Επιλογή και τοποθέτηση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”.
            Το άρθρο που αναφέρεται στην επιλογή και τοποθέτηση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει προφανή στόχο την άλωση της Διοίκησης της Εκπαίδευσης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Είναι η συνέχεια μιας συνεπούς πολιτικής άκρατης κομματικοποίησης της εκπαίδευσης, που ξεκίνησε με την απόλυτα διαβλητή επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών  Εκπαίδευσης, συνεχίστηκε με τη σκανδαλώδη τροπολογία για τη συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των εκπαιδευτικών και κλιμακώνεται  με το συγκεκριμένο άρθρο.
            Δεν είναι η πρώτη φορά που κυβέρνηση προσπαθεί να ελέγξει τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Ούτε είναι η πιο απροκάλυπτη παρέμβαση στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης. (βλέπε κατάργηση όλων των στελεχών εκπαίδευσης εν μια νυκτί, το 2004 από την κυβέρνηση της Ν.Δ. και άμεσο διορισμό ημετέρων). Είναι όμως η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ που με τέτοιο απροκάλυπτο τρόπο - ίσως λόγω του τίτλου του νομοσχεδίου “Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας” - πάνε να μας ταίσουν κουτόχορτο πως η επιλογή των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει έστω και λίγα ψήγματα αξιοκρατίας και μάλιστα  μέσω της συμβολής των  συναδέλφων με τη διαδικασία της ψηφοφορίας.


Αποκωδικοποιώντας το σχετικό άρθρο συμπεραίνουμε ότι:
1. Τα αντικειμενικά μετρήσιμα μόρια έχουν ελάχιστη σημασία.
2. Τα μόρια της ψηφοφορίας εκμηδενίζονται.
Υποψήφιο στέλεχος το οποίο δε συγκεντρώνει κατά τη μυστική ψηφοφορία τουλάχιστον το 20% των έγκυρων ψήφων συμμετέχει στην περαιτέρω διαδικασία επιλογής, χωρίς να προσμετράται στη συνολική του μοριοδότηση το ανωτέρω ποσοστό επί των 12 μορίων”.
Τι εννοεί ο ποιητής; αν υπάρχουν 6 υποψήφιοι (εύκολο) και ο καθένας τους πάρει κάτω από το 20% των έγκυρων ψήφων (πολύ πιθανό), τότε όλοι παίρνουν μηδέν μόρια από την ψηφοφορία. 
3. Η νεοσύστατη συνέντευξη - την οποία επίσης δε συναντάμε πρώτη φορά αλλά  πρώτη φορά θα διεξάγεται με ευθύνη  Περιφερειακού Συμβουλίου - με τα τρία από τα πέντε μέλη διορισμένα από τον Υπουργό Παιδείας, θα διαδραματίζει όχι απλά καθοριστικό  αλλά τον αποφασιστικό ρόλο.
4. Και αν παρά ταύτα κάτι δεν πάει καλά, το ανωτέρω “συμβούλιο επιλογής δύναται με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία υποψήφιο που κατά τη διάρκεια της συνέντευξης διαπιστώνεται ότι δεν είναι κατάλληλος για την άσκηση των καθηκόντων του διευθυντή εκπαίδευσης”.

Ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών ζητάμε την άμεση απόσυρση της τροπολογίας.

Για τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης προτείνουμε:

Ø      Οι σύλλογοι των διδασκόντων να παραμείνουν το κυρίαρχο όργανο σε κάθε σχολική μονάδα, με ενίσχυση των αρμοδιοτήτων τους, και με προοπτική περαιτέρω μεταφοράς αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στο σχολείο.
Ø      Τοποθέτηση υποδιευθυντών σε όλα τα σχολεία, ανεξαρτήτως τμημάτων. Περισσότεροι υποδιευθυντές στα μεγαλύτερα σχολεία.
Ø      Επιλογή όλων των στελεχών εκπαίδευσης με μετρήσιμα αντικειμενικά κριτήρια μέσα από Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Ø      Άμεση ίδρυση και λειτουργία σχολής Στελεχών της εκπαίδευσης.
Ø      Εκπαιδευτική αποκέντρωση, με μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων προς την εκπαιδευτική περιφέρεια και τη σχολική μονάδα.
Ø      Καθιέρωση αιρετότητας των Περιφερειακών Δ/ντών.


Στην τροπολογία όμως υπάρχει και το άρθρο για την Αντισταθμιστική Εκπαίδευση.

            Σύμφωνα με το σχετικό άρθρο ουσιαστικά ενταφιάζεται η Αντισταθμιστική Εκπαίδευση. Ταυτόχρονα γίνεται δούρειος ίππος για την περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών αλλά και μηχανισμός προσμέτρησης προϋπηρεσίας έξω από τη σειρά του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών.
            Το αν, πότε και πώς θα λειτουργούν τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης θα καθορίζεται με απόφαση του εκάστοτε υπουργού Υπουργού Παιδείας. Κύριο κριτήριο επιλογής των μαθητών που έχουν ανάγκη αντισταθμιστικής εκπαίδευσης θα αποτελεί η επίδοσή τους από την αρχή κάθε σχολικού έτους.
            Οι εκπαιδευτικοί που θα διδάσκουν σε αυτά θα είναι κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, ελαστικά εργαζόμενοι (αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου και ωρομίσθιοι). Μάλιστα στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευση Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης Νέων και στα τμήματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων Οργανισμών Θεραπείας του άρθρου 51 του ν.4139/2013 (Α’ 74) η πρόσληψη των αναπληρωτών και ωρομισθίων θα γίνεται εκτός του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών.
            Τέλος με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι δυνατό να τροποποιείται ο αριθμός ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα δύναται να καταγγελθεί η σύμβαση του εκπαιδευτικού σε περίπτωση μείωσης του αριθμού των μαθητών.

            Ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών πιστεύουμε ότι οι υποστηρικτικές δομές μπορούν να βοηθήσουν την χειμαζόμενη από την οικονομική κρίση οικογένεια. Αρκεί η Π.Δ.Σ., η Ενισχυτική Διδασκαλία, οι βιβλιοθήκες, τα ΓΡΑΣΕΠ να λειτουργήσουν. Δυστυχώς αντί αυτού είχαμε την πρόσφατη ανάκληση της Π.Δ.Σ. στα ΕΠΑ.Λ..
            Διεκδικούμε την άμεση επαναλειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών και τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής και της σχολικής αποτυχίας. Στην  Π.Δ.Σ. και την Ενισχυτική Διδασκαλία να διδάσκουν μόνιμοι καθηγητές χωρίς υπερωριακή απασχόληση, έτσι ώστε να υπάρχουν νέοι διορισμοί.


 ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
pek-de.blogspot.com