κυλιομενο μενου

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Ενημέρωση από την αιρετό Ματσακίδου Κυριακή



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
 της αιρετού του ΠΥΣΔΕ  Ν.ΚΙΛΚΙΣ  ΜΑΤΣΑΚΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
 εκπροσώπου των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ (ΣΥΝΕΚ)
 Συναδέλφισες/συνάδελφοι
Με την είσοδο της άνοιξης και ενώ η εκπαιδευτική κοινότητα δίνει τη μάχη για την αποτροπή των  απολύσεων που πρόκειται να γίνουν σε 10 μέρες ,δεχόμαστε νέα επίθεση με τη δημοσίευση του  ΠΔ 28/28-2-2014 ,< ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ> Πρόκειται για το ΠΔ που εισάγει τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.
   Στο άρθρο 1 του ΠΔ ορίζεται ότι: «Οι διατάξεις του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος εφαρμόζονται για τη μετάθεση των εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν». Ως πλεονάζοντες χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί μετά την εφαρμογή των διατάξεων των παραγράφων 12 του άρθρου 15, 7 και 12 του άρθρου 14 του ΠΔ 50/96 και των δύο πρώτων εδαφίων της παρ. 14 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985.
   Στο άρθρο 2 του ΠΔ επιχειρείται η διάσπαση του κλάδου σε « παλιούς» και «νέους», μέσα από μια απαράδεκτη από κάθε άποψη διάκριση της δωδεκαετίας για την ένταξη στις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Πιο συγκεκριμένα: « Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια υπηρεσίας και πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το 60%, τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή μετά από εισήγηση των ΠΥΣΔΕ ολικά υπεράριθμοι και κατατάσσονται σε πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης που συντάσσονται από τα ΠΥΣΔΕ ανά περιοχή μετάθεσης ανά κλάδο και ειδικότητα. Όσοι μπορούν να διδάσκουν και στις δύο βαθμίδες, χαρακτηρίζονται ολικά υπεράριθμοι μετά από κοινή εισήγηση του ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ».
   Είναι προφανές ότι με τη ρύθμιση αυτή επιχειρείται η διάσπαση του κλάδου με τη γνωστή τακτική του «διαίρει και βασίλευε». Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συμβεί κάτι τέτοιο! Με ενότητα και αλληλεγγύη θα σπάσουμε τις τακτικές του κοινωνικού αυτοματισμού μέσα στον ίδιο τον κλάδο!
   Στο άρθρο 3 του ΠΔ επιχειρείται ένα σαφής εκβιασμός στους εκπαιδευτικούς: Ή συναινείς στην υποχρεωτική σου μετάθεση ή πηγαίνεις οπουδήποτε στην Ελλάδα!  Μέχρι τις 15 Ιουνίου θα συνταχθούν οι πίνακες την ώρα που όπως έχει αποδείξει η εκπαιδευτική πραγματικότητα, κάθε Σεπτέμβρη, όχι μόνο τοποθετούνται στα σχολεία όσοι είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, αλλά εμφανίζονται και νέα κενά! Οι 14000 αναπληρωτές που εργάζονται αυτή τη στιγμή στις δομές του Υπουργείου Παιδείας, αποτελούν μια τρανή απόδειξη!
   Το άρθρο 5 αναφέρεται στην κατάταξη στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας και διαδικασία μετάθεσης. Ξεκαθαρίζεται ότι και να συναινέσεις στην υποχρεωτική μετάθεση  εξακολουθούν να υπάρχουν κενά π.χ. στις Κυκλάδες ή τα Δωδεκάνησα, οι προτιμήσεις σου πάνε περίπατο, ιδιαίτερα αν είσαι χαμηλά στον πίνακα υποχρεωτικής μετάθεσης!
   Τέλος με το άρθρο 6 καθορίζονται τα κριτήρια και μονάδες κατάταξης ολικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών στους πίνακες υποχρεωτικής μετάθεσης. Ειδικότερα:
«1. Για την κατάταξη των ολικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων εφαρμόζονται τα κριτήρια και η αποτίμηση τους που προβλέπονται στις περιπτώσεις α), γ) και δ) της παραγράφου 1 και στις παραγράφους 3, 4, 7 και 8 του άρθρου 16 π.δ. 50/1996, καθώς και στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 30 και στην παράγραφο 2 του άρθρου 31 του ν. 3848/2010.
Τι ορίζουν τα εδάφια αυτά:
ü  Άρθρο 16 του ΠΔ 50: Κριτήρια για μεταθέσεις
α) η συνολική προϋπηρεσία
γ) οι οικογενειακοί λόγοι
δ) οι συνθήκες διαβίωσης
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Είναι προφανές πλέον ότι μετά τις απολύσεις των συναδέλφων στις 22 Μάρτη, το επόμενο βήμα θα είναι η κατασκευή χιλιάδων «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών μέσα από όλα τα μέτρα και τις ρυθμίσεις που επιβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα:
1.       Συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων. Μόνο για το 2014 ο προϋπολογισμός μιλά για 1676!
2.       Συμπτύξεις τμημάτων με αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
3.       Κατάργηση ή υποβάθμιση μαθημάτων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών.
4.       Νέα (;) αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
5.       Τέλος είναι πολύ πιθανό να κατατεθεί και η τροπολογία που αλλάζει το καθεστώς οργανικότητας στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
   Η εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων προδιαγράφει τη δημιουργία χιλιάδων πλεοναζόντων, την κατάργηση οργανικών θέσεων και προετοιμάζει τη νέα   «δεξαμενή κινητικότητας» για το επόμενο διάστημα. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να οργανώσει ανυποχώρητους αγώνες για να ανατρέψουμε αυτές τις καταστροφικές πολιτικές που διαλύουν όλα τα κοινωνικά αγαθά!