Κατά τη διαδικασία δημιουργίας τμημάτων
(γενικής παιδείας, κατευθύνσεων, επιλογών κτλ), οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν τους την ακόλουθη
διάταξη του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου
4186/2013 (ΦΕΚ 193/ 17-9-2013) με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και
λοιπές διατάξεις» και συγκεκριμένα την Παράγραφο
15 του Άρθρου 28 που αναφέρει τα ακόλουθα :
Στην υποπερίπτωση ββ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν.
3699/2008 αντικαθίσταται το εδάφιο 4 ως εξής:
«Στα τμήματα που
φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία
έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε
αναλογία, για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά
τρείς μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της
ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας και
έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.»
Το ποιοι είναι «οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες» το καθορίζει το Άρθρο 3 του νόμου 3699/2008 ( ΦΕΚ 199/2-10.2008) που ακολουθεί :
1. Μαθητές
με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή
ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες
μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων,
ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική
αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης.
Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται
ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης
(τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί,
βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές
ομιλίας-λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία,
δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή
χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού),
ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες. Στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία
και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική
επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή
πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.
2. Οι
μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες,
παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης
ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, ανήκουν στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Υπεύθυνος του blog: Πολυχρονιάδης Γιώργος