κυλιομενο μενου

Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012

Η ΠΑΣΚ καταγγέλει

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Για Γ.Σ. Προέδρων, Αξιολόγηση, Ερωτηματολόγιο

Την ώρα που η ελληνική κοινωνία συνολικά και ειδικότερα οι εργαζόμενοι και οι νέοι είναι στο στόχαστρο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που υπαγορεύει η Μέρκελ και η συντηρητική πτέρυγα της Ευρώπης, οι άλλες Παρατάξεις του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, ακολουθώντας την προσφιλή τακτική τους, ασχολούνται με το πώς θα κερδίσουν μερικά «ψηφαλάκια» στις επόμενες εκλογές.
Με αγανάκτηση, για παράδειγμα, διαβάσαμε σε ανακοίνωση των «Παρεμβάσεων–Συσπειρώσεων» ότι τάχα η ΠΑΣΚ συμμετείχε στη διάλυση της τελευταίας Γ.Σ. των Προέδρων των Ε.Λ.Μ.Ε. με την αποχώρηση Προέδρων της από αυτή, όταν κατατέθηκε το ψήφισμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. 
Βέβαια δεν μας εξέπληξε το γεγονός  αυτό, αφού εδώ και καιρό, η ηγεσία τους χρησιμοποιεί γκεμπελίστικες  μεθόδους εναντίον της Π.Α.Σ.Κ., με όπλα της το ψέμα, τη λάσπη και τη συκοφαντία.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η ανακοίνωση του «ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών», η οποία αναφέρει: «Πριν την κρίσιμη ψηφοφορία τα 3 μέλη της ΔΑΚΕ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (μεταξύ αυτών και ο πρόεδρος) αποχώρησαν, καλώντας σε αποχώρηση και τα υπόλοιπα μέλη της ΔΑΚΕ, ώστε να δημιουργηθεί τεχνητή έλλειψη απαρτίας και να μην περάσει το ψήφισμα. Την ίδια στάση είχε και η ΠΑΣΚ».
Συνάδελφοι του ΠΑΜΕ, εσείς δεν μας είχατε συνηθίσει σε τέτοιες συμπεριφορές….
Αλλά η σκυτάλη δόθηκε και στην πλειοψηφία του Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης που υιοθέτησε την ανακοίνωση του ΠΑΜΕ,  η οποία συγκροτείται από εκπροσώπους των Παρατάξεων ΠΑΜΕ και Παρεμβάσεις.
Άραγε, με ποια συνδικαλιστική δεοντολογία ένα Δ.Σ. Ε.Λ.Μ.Ε. μπορεί να καταγγέλλει, και μάλιστα ψευδώς, συνδικαλιστικές Παρατάξεις σε κεντρικό επίπεδο και να καλεί τους συναδέλφους να διαχωρίσουν τη θέση τους από αυτές; 
Για την αποκατάσταση της αλήθειας ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι:
α) Τα μέλη της Π.Α.Σ.Κ. στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ήταν παρόντα καθ΄ όλη τη διάρκεια της Γ.Σ.  και  αποχώρησαν μετά το πέρας όλων των διαδικασιών.
β) Η Γ.Σ. διακόπηκε λόγω έλλειψης απαρτίας, καθώς στην αίθουσα υπήρχαν 36 από τους 79 προέδρους Ε.Λ.Μ.Ε.
γ) Σε σύνολο 79 παρόντων η Π.Α.Σ.Κ. είχε 3 εκπροσώπους στη Γ.Σ., οι οποίοι σύμφωνα με την απόφαση των ΕΛΜΕ τους υπερψήφισαν το πρόγραμμα δράσης.
δ) Οι εκπρόσωποι - μέλη της Π.Α.Σ.Κ. δεν αποχώρησαν .  Άλλωστε, πώς ήταν δυνατόν οι 3 να διαλύσουν μια Γ.Σ. 79 προέδρων; Πού ήταν οι υπόλοιποι εκπρόσωποι των Ε.Λ.Μ.Ε., οι οποίοι, στην πλειοψηφία τους, προέρχονται από τις αυτοαποκαλούμενες «αριστερές παρατάξεις»;
ε) Προφανώς ο εκπρόσωπος του Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ  Θεσσαλονίκης ανακάλυψε όταν πήγε στην Θεσσαλονίκη την αποχώρηση της ΠΑΣΚ! Γιατί το κείμενο που υπέγραψε την ημέρα της Γ.Σ. μιλάει για αποχώρηση μόνο της ΔΑΚΕ. 
στ) Σε σχέση με το επίμαχο θέμα της αξιολόγησης, η ΠΑΣΚ Καθηγητών Δ.Ε. έχει επανειλημμένα δημοσιοποιήσει τη θέση της που είναι η εξής: Η αξιολόγηση είναι δυναμική διαδικασία που πρέπει να στοχεύει στη συνεχή βελτίωση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, του εκπαιδευτικού και γενικότερα της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε να συνδέεται με τη βαθμολογική ή τη μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού.
Είμαστε αντίθετοι με την αξιολόγηση που σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας, επειδή αποβλέπει στην εξοικονόμηση πόρων μέσα από τη μισθολογική καθήλωση και όχι στη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και στην επαγγελματική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
Σε κάθε περίπτωση στηρίζουμε και υπερασπιζόμαστε όλες τις ψηφισμένες θέσεις στα συνέδρια του κλάδου. Ενδεικτικά παραθέτουμε απόσπασμα από τις θέσεις του 8ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ.
«H αξιολόγηση είναι μία δυναμική διαδικασία, που πρέπει να συνδεθεί με ένα σύνολο θεσμικών αλλαγών, με γενναία χρηματοδότηση, με ουσιαστική επιμόρφωση, με ευελιξία στα αναλυτικά προγράμ­ματα, με αλλαγές στο σύστημα διοίκησης και εποπτείας της εκπαίδευσης, με συμμετοχή των εκπαιδευ­τικών στο σχεδιασμό και τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, με συνεργασία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τους συνδικαλιστικούς φορείς και το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.
H αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αποτέλεσε και αποτελεί έναν από τους κύριους άξονες των συνδικαλιστικών θέσεων και διεκδικήσεων του κλάδου μας. Και τούτο, διότι η αξιολόγηση συνδέεται με το χαρακτήρα της σχολικής ζωής, την επιστημονική και παιδαγωγική ελευθερία, τη θέση και το ρόλο των εκπαιδευτικών, αλλά και την πολιτικοϊδεολογική θεώρηση της εκπαίδευσης.»
Το ερωτηματολόγιο που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν, τάχα για να ακούσει τη γνώμη τους, είναι υποκριτικό. Πρόκειται για μια προσπάθεια υπέρβασης της αντίδρασης του οργανωμένου κλάδου, για ένα γκάλοπ αμφιβόλου επιστημονικότητας και αξιοπιστίας, που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να εκφράσει τη βούληση της πλειοψηφίας του κλάδου.
Απαιτούμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε ειλικρινή διάλογο με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις ψηφισμένες θέσεις κλάδου για την αξιολόγηση.
Καλούμε τις Παρατάξεις «Παρεμβάσεις–Συσπειρώσεις» και «ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών» να συμβάλουν έμπρακτα στην προσπάθεια που καταβάλλεται για κοινούς αγώνες των εργαζόμενων, οι οποίοι σήμερα είναι περισσότερο αναγκαίοι από ποτέ.
Επισημαίνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι πρακτικές όπως αυτές που καταγγέλλουμε όχι μόνο δεν υπηρετούν την ενότητα των εργαζόμενων αλλά και την τορπιλίζουν.

Η Εκτελεστική Γραμματεία 
της ΠΑΣΚ Καθηγητών Δ.Ε.

Υπεύθυνος του blog: Πολυχρονιάδης Γιώργος